Morjenstin sitä
selin seisovaa
hissin peilistä
Nähtyäni ensin
sen vaivan
Että kaivellut olin
peilin kautta
katse kontaktin
Enhän minä muuten
Mutt estoton olin
ja pienes seilis

Morjenstin
peilin kautta
selin seisovaa
Kaivelin sen
katsekontaktin
Johan me vuoden
olimme samassa
rapussa asuneet
Kertaakaan
tervehtimättä

Olinhan minä
aiemminkin
tervehtimiseen
tehnyt aloitetta
Autohallissa ajoi
mokoma eteen
Minä sitä tervehdin
kansainvälisin
käsimerkein
Puhuvat kotoutumisen
vaikeusta
sosiaali tantat
Kyljet väärinä
kantavat mokomille
mannat ja hennat

Kun tässä taas
tätä vietämme
ensi sunnuntaina
kansainvälisten
naistenpäivää
Yritän taas tehdä
niin aurinkoisesti
hymyillen tehdä
tuttavuutta....

Käyttäymisestään
teen päätelmän
Hissin peili muuttaa
hymyni irvistykseksi
Miksi hän muuten
niin kauhistuneena
Sopuisan miehen
lähentely yrityksistä
Tokkopa tunkee enään
kanssani.....
samaan hissiin