Mikäli olen oikein
ymmärtänyt
Kehuvat vielä jos
tulen oikeasti
ymmärretyksi
Mikäli olen oikein
kustannus rakenteita
ymmärtänyt
Kelvanneet on
halvat runoni
arkisten päivien
viihdykkeeksi

Tänään minä taas
ymmyrkäisin
suin ja silmin
Rikki jo taas tänään
tuhannen sivun raja
Mutt vaivainen määrä
parisenkymmentä
ainoastaan aamu
kymmenen jälkeen

Mikäli olen
oikein ymmärtänyt
Se on suosiossa
naisten hiihto nyt
Hymy huulin myös
viestin mitalistit
Mutt muuten on
päin........
Miesten kohdalla
valmennusrahat
tyyten menneet
kuin hukkaan

Yhdeksästoista oli
kotkanpoikasten
joukossa vanhus
Menneitten talvien
entinen sellainen
mitali haukka

Minun puolestani vois
vaarallisena kieltää
sen hyppy homman
Puretaan nuo rumat
hyppyrimäet
Rakennetaan ihka
uudet
meille komeat
rosoiset alpit
Paremmin pärjäämme
luodin lailla
hullun rohkeat
syöksylaskussa