En lähde huonoon
keliin
En pane elämääni
peliin
Jollei ole pakko
Ellei ihan pakko
Paikallani voin
ihan hyvin olla
Kanan lailla en
ryntäilemään
ryhdy sinne tänne
Kotona pysyn
jollei ole aivan pakko

Kuuntelen tuota
radio kanavaa
tiettyä....
aallon mittaa
Kolari tietoja
sieltä ja täältä
Jostain syystä
kaikissa paikan
nimissä...
jotakin oli tuttua

En lähde kun
mun ei ole pakko
Minä en mene
kun mulla mihinkään
ole tarvetta
Asettunut olen
tietokoneeni viereen
tähän aloilleni
Jääkaapissani on
yllin kyllin
kaikkea hyvää
täpö täynnä

Huonoon keliin
minun ei pelkän
jännityksen
vuoksi tarvitse

Uhka peliä en
tämän ikäisenä
elämälläni

Voittaessanikaan
en enään

saada vois
Käyttämään ehtis
jättipottia
Huonoon keliin
en edes
sen
jännityksen takia
Uhkapeliä en
lyhyellä elämälläni

tämän ikäisenä
Jollei tule aivan
pakonomainen tarve