Onkohan se
minullakin
ainoastaan
leivästä elävällä

suojelus enkeli
vanhaa miestä
varjelelemassa
Enhän minä
tänään muuten olis
ulos mennyt
Mutt löytänyt en
kaaapistani
tuoretta...
vaaleaa leipää
Kolme viimeistä
Marlboroa taskussani

Parhaat uusimmat
syvä uraisimmat
aiemmin niin
vakaat talvikengät
Tarkoin sidoin
nauhat pukiessani
Ylleni muuten kaikkea
tuulen ja veden
pitävää...

Jo pihamaalla
soivat korvissani
varoituskellot

Varo varo varo
Mutt enhän minä
pilaa päivääni
valkeatta leivättä
Missään nimessä
en tupakatta
Siitähän minä menin
Liukas parkkipaikka
suoraan yli

Olikohan mulla
suojelus enkeli
sittenkin mukana
tälläkin matkalla
Hupsista Heijaa
Hävis silmistäni
liukkaat paikat
Horisontti sekos
Siinä minä sitä
Rintauintia itsekseni
harjoittelin
parkkipaikalla

Omin avuin siitä
ylös konttailin
Näkikös joku
nolona mulkoilin
Luojalle kiitos
en kenenkään
verhojensa raoista
nähnyt kurkkivan
Loppu matka sentään
Helpompaa
oli kulkea
Sinne sitä jo
hienoa sepeliä
levittämään olivat
ehtineet
byrokratian rattaista