Oppisinpa
ymmärtämään
tarkoituksesi
Opettaisit
tunnistamaan
heikkouteni
Oppisinpa
ymmärtämään
etteivät ne kaikki
ymmärryksellä
tajua tarkoituksiani
Vaan omalla
ahtaalla tavallaan
tulkitsevat
Herransa tarkoituksia

Oppisinpas
ymmärtämään
miksi he sinua
sanovat
palvelevansa
Onttoja puheita
kaikuvissa
tiloissaan ja
urkujen pauhu
Minä viestini
saan sinulta
Teoissasi luonnossa
vuoden kierrosta

Olisimpa aina
Senhän sinä voisit
minulle suoda
kustannuksitta

Että jaksaisin
suvaisevainen
olla heille jotka
eivät pidä
tyylistäni

Älä aina aseta
minua uimaan
vastavirtaan
Älä anna minun
asettua heti
äkkijyrkästi
barrikaadien
taakse oikealle
toiselle puolelle

Puolustaessani
kirjoituksiani

Anna minulle
ymmärrystä
anoa unohdusta
Taitoa antaa
pyytämättä anteeksi
Saamatta sitä
kirvelevää tuntoa
Kasvojensa
menettämisestä