Kaiken olen oppinut
kantapääni kautta
tutuilta ja tutuksi
tulleilta.....
siihen asti naisina
vieralta....
Miten vaikeaa se oli
nuoruudessa.
Silloin kun se asia oli
niin usein mielessä
Saisinkohan ymmärrystä

Olin siivo ja siisti
puheistani herkkä ja
helvetin tarkka
Siihen hommaan
painostanut en ketään
kanssani keskusteluun
Arkana tein aloitetta
harvemmin selvin päin
Ulos suustani en
mieleeni tullutta
Olin sanoivat turvallinen
homo tai herrasmies

Vuosien saatossa
kyllä sitä mieli kiveks
kovettuupi
Tylyks muuttuu
vanhan miehen
helläkin ajatus
Minua ette enään
Lopetan tämän heti
hyväks käyttöni
Minähän en sen takia
odottamaan jää
veräjänsä aukeamista

Kahden naisen kuulin
hiljan vasta
Millaista miestä
etsivät kumppanikseen
Kuulin sen mitä ja miksi
Uutta vauhtia otan
runoilija elämääni
Minä kun olen kaikkea
sitä mitä ääneen
naiset miehestä
halusivat
Jääräpäinen
Riidanhaluinen
Omahyväinen ja
Yksinkertainen