En sano ettenkö
En kiellä itseltäni
sitä mahdollisuutta
Ettenkö kykyjäni

vähätellen vois
kieltäytyä asiasta
Kyllähän siitä jo
huhu on kierrossa
intoni vähentymisestä

En sano ettenkö
Mutt helvetin huono
saaliiton nykyään
olen metsämies
Ei minua enään
kirves olalla
Suomen saloille
Enhän minä enään
kotiani lämmitä
koivuhaloilla

Enhän minä enään
korkeintaan tuonne
lahtivajaan
kirvee
en kanssa
kaarisaha olalla.
Vyölläni on vanha
käärmeenkiel
en
terävä veitsisatsi
Teräspuikolla sillä
viimeistelty
on hiottu puukot
kierteettömälle terälle

Siinä se nyt on
jäähtymässä

kinkkujensa kintereistä
Veret laskettuina
Suolistettuna
ruho roikkuu......
Kinkkujen väliin
kirvestä tarjosin
Rapsuttelin kohti
kärsää
pikku hiljaa

Siitähän se irtos
Kiskaisemalla
kokonaisena

selkäydin
Helppohanan se on
sekin homma
Kun sen tekee

vanhan koetellulla
ammattitaidolla
Iloitsin mielessäni
vielähän minä osaan
oppikirjojen ....
mukaisesti pilkkoa
että paloitella
porsaat ja siat