Toivoa oli mielestäni
jotensakin
vähän paremmasta
Kutsuivat kait ahnaat
tapojani tuntemattomat
avoimista ovista
peremmälle
Mitä sinä olet
millaista tekstiä
aatteellistakos
olet tuottanut
Minä vain tässä
omassa blogissa
arkista tekstiä
Pitkään sellaista
mieleeni juolahtanutta
työstänyt

Teemoistani
aatteistani
tyylistäni utelivat
Ottivat itseensä
taiteelleen vihkiytyneet ja
kimmastuivat
Kuin laput olis
pudonneet silmiltään
Hajun olis saaneet
virkut orhit
Liian kiivaita oikea
oppisia olette
Taidetta en taida
kanssanne
Tähän tahtiin en jaksa
ryypätä
jo vanha ruuna

Tarjoilivat alkuun
useamman kierroksen
Kun uskoivat minun
jo riittävästi
Kertoilivat minulle
hymy suin viitteelisesti
Että loppu ilta oli
minun tarjoilulleni
varattu jotta
sarvistani pääsisin

Minä kun luulin
että vain teksteistäni
olisivat kiinostuneet
Enhän minä vieläkään
niin vanha ja
kehujensa kipeä
Että jaloilla juomilla
juottamaan ryhtyisin
moista laumaa
No tilasinhan minä
sieltä lähtiessäni
parasta keravalaista
Jokaiselle nuorelle
itsensä vakavasti
ottavalle runoilijalle
Koffin kolmos oluet