Auringon sanovat
paistavan
hyvin pahoille
Elämän kielteisille
paratiisiin
mihin hintaan
tahansa pyrkiville
Siellä sitä olis

harppuja tarjolla
Elämässään
parannuksen
tehneelle entiselle
janoiselle

Minähän vaan
lupasin kunnolla olla
Mennyttä pyysin
menneiltä anteeksi
Riittävästi oli
ruokaa ja juomaa
elämää janoavalle
tarjolla

Antoivat taas
anteeksi kun olin
kunnolla
rymistellyt
Kaikin puolin
edestä ja takaa
Minähän olin vain
hetken holtiton
Kaikkialla olin
kaikkien
huolenpidon kohteena
Parannuksen tein
kun lupasivat
uskonsisaret
kääntymyksestäni
taivaspaikan

Avasin uudestaan
pulloni korkin
Pitkällä haarukalla
elämää sorkin
Kuitenkin annoin
heidän elää
omilla tavoillaan
Vaikk eivät minun
tapojani hyväksyneet
Mutt mitä hittoa
mä tekisin siellä
Minä kun en ole
harppujen helinästä
koskaan innostunut