Näillä sitä taas
näin vähillä eväillä
mammonatta on
miinun on....
tultava toimeen
Enhän minä
isältäni mitään
edes nimeään
perintönään

Enhän minä isäni
suvulta mitään
Tyhjin käsin minä
äitini suvun nurkissa
loisena pesin
talvin kesin
Vähissä vatteissa
oli minun
Naureskelivat
naapurit että
Tuulesta huuhdottu
paljas perseisenä

Ainut hyvä mikä
oli perimässäni
Se oli rakenteellista
Suuret kädet ja
pieni pää
Suurissa kuitenkin
se hyvä puoli
Runsain oli osani
kun kourallisia
kasoista kahmittiin

Siinä perimässä
oli vaan se vika
Koskaan en
käsiäni täyteen saanut
kähmittäessä
Jotain pientä ja
pehmyttä saatoin
pivoni pohjalla tuta

Kateena kuuntelin
kavereitteni puheita
kuin osaton
Miten heillä siten
pehmyttä sormiensa
välistä pursus
Silloinkin kun
hellästi halasivat
Minun mielestäni
pieni rintaisia
tyttöystäviään