Asettelin palikoita
Helpostihan tuo
pallo pyöreästä
Neliö siihen
kantikkaaseen
Suunnikashan
helposti tuosta
Mutt mihinkäs
minä tuon
kiverän väkkärän
Missä asennossa
Voimalla minä sen
laatikkoon survaisen

Vallan seniiliksi
luuli psykologi
kuntoutettavaa
vanhaa miestä
Lapsellisia kyseli
salaisuuksia utsi
vaiteliaan miehen
mielestä

Vastailla aloin
ensin väärin
sitten kierosti
Hukkas mokoma
mielenrauhansa
Sekoitti kysymystensä
järjestyksen
Uudelleen ...
toisti vanhan
Minä vastauksen
vallan toisen
aikaan sain

No sehän oli vain
Sellainen sessio
useampi tuntinen
kahden keskinen
Perille jo alkuun
pääsin
Minähän olin
luovasti hullu
hän kirjanoppinut

Pitkiä listojaan
ruksi ja rastas
Kyseli sellaisia
joista yksinkertaisinkin

Minä tuotin
uusia mrkityksiä
testisanoilleen
Aikansa punoitti
huokaili ja
vaihtoi jalkaa
Sitten kait sekin
ammatti-ihminen
Otti ja pimahti
Yhteistyö haluttoman
osastolle
osaamaton palautti