Juhlavuosi
on mulla
Kiito
s vaimon
Vuosikymmen

siitä kun
Vihanneksen
kroonikko-osastolta
pelasti
Olin onnekseni
sellainen
vähän vahvempi
suurempi
Kuin lanttu
laarissa juures

Ellei olis eukko
saanut
sellaista iiliä
Olisin jo kauan
sitten
ajasta poistunut
Miten usein on
nyky ajassa
toistunut
Kipuja hoidetaan
mutt muuten
ikäihminen
makuutetaan
hengiltä

Kyllähän sitä
sielläkin
sokkeloissa
hoitolaitoksen
Kävi siellä monta
hengellistä
opastajaa pappia
Miten olis
autuaaks pääsisit
kohtausen tullen
painamatta
hälytys nappia

Minä kait olin
väärää puuta
sairasta visaa
Minähän innostuin
elämästäni
käymään kisaa
Huoli minut emäntä
silloinkin vielä
Kuljetutti
maalliseen kotiin

Vuosikymmen
on siitä
Vieläkin olen
Sitä eivät saaneet
auttavat tapetuksi
Potutti silloin niin
vietävästi
Emäntäni suusta

Tee se itse

Tässähän vieläkin
elämässäni
porskuttelen
Vieläkin kuin
nautiskellen
elämästä
Kiitos vaimon
Sille se kuuluu
näistä vuosista
Niin minä uskon