Hyviä uutisia
sai korviinsa
vaari
Kyllähän se
viikonvaihteeks
eukko kulta
kotiin sieltä
Kyllä minä sen
Ett jonkun ajan
tarpeisiinsa
apuani tarvinnee
Mutt se siitä
hinnaks pieni
Palaa seurakseni
Tähän suureen
hiljaisuuteen

Onhan noita
äijän seuraks
pyrkineitä
kakaroita
Sivu osa on
Syrjässä olo
Vaari polo
turhautunut
Keskenään

he tuossa.
Vaahtoo vaarin
asioissa

No onnekseni
nälkäisiä sentään

Vaihtuu tuolla
jääkaaapissani
vaarille varatut
tuoreempiin
sentään
Ettei vai
n pois
heitettäväks
vanhenis mikään
Nyt sitä pitää
viedä pois
Nuo jotka itää

Vanhoista leivistä
herkun tein
Kerman vaahdotin
Mansikkahillo
tölkinkannen
aukeavaks lämmitin
Kuuman
valurautapannun
pohjalla
tirisee voi
Siinä minä näitä
kokomaidossa
liotettuja
kullan ruskeiks
käristän

Minä tässä jo
hetken huolissani
Ehtisivätkö
maanantaina
viipaloimani leipä
Liki korpuks
kuivua ollenkaan

Liesituulettimen
napsautan
tohottamaan

Ettei vain luulis
emäntä
kotiin tullessaan
Millaista olen
poissa ollessaan
Että viettänyt olen
mukavaa maukasta
hengenvaarallista
vaarin elämää