Meneepäs harmaaksi
sumenee aamupesulla
ollessa peili
Kirkastan tuota
Pyyhkäisempä
kuitupyyhkeellä
Kyllä se siitä

Äijä mokoma
miten se noin elää
huolimattomasti
Partavaahdon räiskeitä
kylpyhuoneen peilissä
Mitä lie haivenia
lavuaarin pohjalla
Pitääkö minun aina
lopun ikääni
Sen helvetin äijän
jälkiä korjailla

Pyyhkäisempä tuosta
peilistä pärskeet ja
höyryt pois
Herran jestas
Kenenkäs on tuo
kurttuinen
vihan vääristämä naama
Enhän minä voi
tuon näköinen olla
Vastahan minä  täytin
viisikymmentä plus

Onhan minulla tuosta
miehestä
aikuisikäni vaiva ollut
Kiitospalkalla olen
lapsetkin
hoitanut maailmalle
Työstäkin laittoivat
kesken kaiken
eläkkeelle
Kiitoksetta jättivät
Osastonhoitajaksi sen
turhan päiväperhon
Minut kaiken kokeneen
Vakavasti työhöni
suhtautuvan
osa-aika eläkkeelle
Hälytys valmiuteen