Heräsin tuohon
En välitä
turhaan
valittavista
En innostu noista
kaikkeen
tyytymättömistä
En ensimmäisenä
vaadi tuomiota
huolimattomalle

Tämän aamun
Nyt minä olen
Pyhää kiukkua
piripintaan
Ellei tuo uikutus
tuolta
naapurin tontilta
oitis lakkaa
Otan työkalun
moukarin käteen

Siinä kun hetken
Voimieni mukaan
hellittelen
Fiiattia
yksinäisyyttään
uikuttavaa
Rypytän tuon
tuskan punaisen
hilseilevän pinnan
Jos vielä
sen jälkeen parkuu
Sen minä kyllä

ÄÄNI VALLATON

Eihän tuo
Mitenkään
minua koske
Tuohon menoon
jos karjaisten
Putoavat
naapurien
kakarat
omenapuista

Eihän tuo
mitenkään
minua koske
Laskevat
vauhdilla alas
pihatietä
Tuossa kun
törmäävät
toisiinsa
Ei se minua koske

Heittelevät kiviä
toisiaan kohti
Eihän tuo
minua  koske
Polkevat
pihan kukat
Istutukset
yhteisesti'
maksetut

Sanoivat
vanhempansa
minulle
Meidän lapsille
et huuda et koske
Laskutko
Nehän on
maksettava
yhteisesti

Älä viitsi älä jaksa
Vaiti ole
osas maksa
Ryhdy jo
hyväksi naapuriksi