Kaksinkerroin
nauroin
Hyvällä mielellä
sielu sykkyrässä
Sanoivat he
kirkas otsaisina
vanhat
työtoverit että
Paremmin kuin
kaikki muut osaan
valehdella
Taiten valikoida
kirjoittamani asiat
Selatessaan uutta
elämänkertaa

Sieluani en
Ajatusteni maisemia
Enhän minä
kenellekään niitä
Vuosisadan
neljänneksessä
vanhenevia
Työasioista
pintaa sipaisten
Kait niitä vieläkin
on oikeita tietoja
salattava
Vastaukseni on
En muista
Niin monta
tietoisesti
väärää valaa

Missäs se on
kyselivät
Kyllähän me sen
Sinä elit siellä
Miksi sinä siitä
asiastas niin
visusti vaikenet
Olihan siitä
tietyn laisissa
lehdissäkin

Käsissäni on
muistelmieni aihio
Etukansi  takakansi
ja sisälmysluettelo
Lisäksi yksi lehti
Siinä se kaikki
Koko elämäni motto
Minä olen elänyt
elämäni kyselemättä
Työkavereitani
paljon paremmin
Kaikki mikä ei
kirjallisesti ollut kiellettyä
Totta kai ....
Minä olen sen tehnyt