Kummia kuullessani
Ensin minä
asiaa oudoksuin
Jotenkin toisin
olin sitä asiaa
mielessäni
pohtinut

Kummia kuullessani
Senhän minä
Tarkoitettu se oli
vanhan miehen
kuultavaksi
Eihän se minuun
niinkuin
tarkoittivat
Minullehan siinä
ei ollut mitään
uutta

Kummia kuullessani
Senhän minä
Tarkoitettu se oli
vanhan miehen
kuultavaksi
Eihän se niin kuin
tarkoittivat
Eihän siinä minulle
ollut mitään uutta

Kummia kuullessani
Tarkoitettuhan se
oli vaarin korviin
suodattamattomana
toimitettavksi
Suunnittelivat kait
vain vähäisen
hämmentävänsä
Vaarin hyvin syvää
mielenrauhaa
Saada patalaiska
paremmin toimivaksi

Puhukoot vaan
keskenään
Selvitelkööt ensin
kiilloittakoot omia
ajatuksiaan
Hienoja ideoita pitäis
yksinkertaistaa
Minä en vain pidä
hienoista pinnoista
naarmuttomina
kiiltävistä
Jälkeäkään jäänyt
Mitään ei ole
opittu ryppyyn
menevästä elämästä