Älä viitsi
turhaa hommaa
Mitä minä luulin
saavani tästä
Hukkaan
heitettävästä
Ajan kulun ajankulu
Rusinoita pullasta
Siihen käytän
aikani

Älä viitsi
Ethän sinä
vähääkään
ymmärtänyt
Et edellisestä
tokkopa tästä
Mutt jos vain
vähääkään
lohdutuksen sanaa
On teitä
uteliaita
vaarille riittävästi

Tässä sitä taas
hetki sitten
Epäuskoisena
katsahdin ylös
Ristin kädet
Kolmetuhatta
kolmesataa
kolme
selattua sivua
Olenkohan taas
jostakin onnistunut
kirjoittamaan
todella ilkeästi

Nyt minä taas
jaksan ja viitsin
Innostunut olen tästä
loppuviikon
nosteesta
Kertokaapas se
vaarille vielä
Millä tavoin tästä
taloudellista hyvää
ajan kulun ajankulusta

Hauskempaa olis
runoilu
Kun olis löytynyt
pitkosta rusina
Herrasmies kun olen
Onhan mulla se
pöydänjalan vieressä
Kossua pullo

En raakana mitään
En edes sitä mikä
Pohjanmaalla
raaka-aineista on
parasta
Koskenkorvan tienoilla
pohjalainen peruna
Siihen se on paras
lisä jääkylmään
Sun Maid rusina