En vetäydy
kuoreeni
Vaikka moni asia
laiskistunutta
siihen kehottaisikin
Yksilönä olen
hieno ja ainut
laatuinen
Minulla on
teille muille
paljon annettavaa

Nyt sinä varmaan
moitit minua
omista kehuista
Itsekritiikin
puutteesta
Mut nuo yllä
olevat on tiistain
Ilta Sanomista
suora horoskoopin
lainaus

Lukevathan
sadat tuhannet
tuota lehtee
Varsin monen olen
nähnyt horoskooppiaan
lukevan junassa
Monenkin olen
kuullut puhuvan
Järjestelevänsä
ennusmerkkiensä
mukaan nmenonsa

Tuota luin sitä
niin tyytyväisenä
Ensimmäistä
säkeistöä
Siihen vielä
hyräilin sen hetken
taisteluvirttä
Jumala ompi
linnamme
Sillä siunaamalla
minå tein sen
päätöksen

En vetäydy
kuoreeni

laiskuuttani
Vaikka moni
aina siihen
kannustaisikin
Yksilönä olen
hieno ja
ainutlaatuinen
Minulla sitä on
teille lahjattomille
paljon annettavaa