Kuluttamatta
ajankulun
aika kuluu
Aikaansa kuluttamalla
Erilaisissa asioissa
vaari mielellään
mujuu
Ei se käy pitkäks
vaarin aika
Kun aina vaan
sitkaasti istahtaa
saa leivättömän
pöytänsä viereen
Saamatta edes aikansa
tappamisesta
ehdollista rangaistusta

Kuluttaminen on
vaarille mahdollista
Aikoinani kun en
aikaani silloin
mihinkään turhaan
Vaan kaiken aikani
oikeita töitä tehden
Eikä tässä enään
minkäänlaista
kiirettä ole
Jatkoajalla jo olen
Unohtikos se mokoma
minut tänne kun
kaikki kaverit
viereltäni korjas
Siitähän minä olen
hyvillä mielin

Ymmärrykseeni vain
on vekkejä tullut
Sanat on mielessäni
saaneet
päinvastaisen
tarkoituksen
Järjetöntä on
 tarjota                     
vanhalle sairaalle
miehelle
terveydenhoitoa
Sellaistahan se on
Huolissaan ovat
kaikki huolistani
joita minulla ei ole
Kunhan nyt joku sitä...
Että haluais aina joskus
kuluttaa kanssani
aikaani...
Sitähän minulla
on rajattomasti