Halusin tai en
Minun oli se
kuitenkin leveitten
puheitteni
katteeks tehtävä
Halusin tai en
Minun oli se
kaatajan maineeni
säilyttääkseni

Halusin tai en
Minun oli se
miehen lailla
kestettävä
Edeltäni kiiri
maineeni
Kylälle tullessani
Kaksinkertaistui
karkean suolan
myynti....
johtamassani
osuuskaupasssa

Halusin tai en
Kun kiertävät
myyntimiehet
sen kuulivat
Että minä menen
sinne komennettuna
Edeltäni sekin tieto
Että tämän paikan
jouduin
hallintoneuvoston
vaatimuksesta
jättämääm

Täällä oli myynti
moninkertaistunut
Moista tulosparannusta
ei kukaan ollut
mies nuistiin
Mutt minä kun en
oikein osannut
kantaa huolta
iltaisista tekemisistäni
Pari isoen talojen
nuorekasta emäntää

Kolmen talon tyttäret
Neljä myymäläni
apulaista
Ja viisi kylän piikaa
Sanoivat että
sinä olet
toimesi ovat hyvät
Mutt meidän kylälle
liian satoinen olet