Tänään jos vielä
vaari olis niin
voimissaan
Mitä kaikkea
saisinkaan aikaan
vain olemalla
läsnä
Se oli jotain kuin
Jostakin perittyä
Minun ei tarvinnut
isommin mellastaa
En rähjännyt edes
puhelimessa
Minä olin aamusta
iltaan läsnä

Ainakin silloin
kun minua jossain
tarvittiin
Tiesivät miten
minut ja mistä
Minulta saattoi
kysyä
Miltei mitä vaan
ja koska tahansa
Enhän minä
jättänyt kysyjää
vastauksetta

En koskaan ollut
ynseä ylpeä

pystynokkainen
Vaikka monasti teki
mieleni sanoa
Etkös tuohon
millään keksi
ratkaisua omin päin
Hanki ase ja
panoksia
Vedä liipaisimesta

Sen voit valita
Kohteena on kenen
korkea otsa
Ainoastaan vain ja
ihan itse
Minullahan ei ole  
Sellaista tarvetta enään
Vaarille kun riittävät
Levottomat unet
tupakka viina ja
sen sellaisten
seurapiirit




 

 


tarvetta enään