Ihan nimeltä
lähettivät
vaarille
vaalikirjeen
Kyllähän minä
siitä uudelleen
nimetystä
Löysin sitä
vanhaa ja tuttua
Sen laista
uskonnollisiin
yhteisöihin
kuulumattomien
liturgiaa

Olen jo ollut
vuosikymmenen
vähän ylikin
Siinä lahkossa
vapaa jäsen
Kiristäneet eivät
enään kymmenyksiä
Ainut mistä olen

näreissäni heille
Kukaan ei
tikkuakaan ristiin
Että kohottaneet
olis minut.....
Sen edistysmielisen
osuusliikkeen
paikalliseksi ikoniksi

Ihan vaan omaksi
huvikseni tässä
naureskellut olen
Että ovatpas nuo
Savuava tämä
lähettämänsä tuohus
Akateemisia on
enemmän kuin
Vain upseereita on
kykypuoluetta
vähemmän

Heidän jäljiltään
on Keravan keskustassa
Portaatkos helvettiin
Vaiko muuten vain
jumalattomille
syvä kuoppa
Sinne minä mielessäni

sen listan
ehdokkaat kaikki
Tuusulasta tilaan
harjusoraa.....
Siinähän ne on
ennenkin maatuneet
Keravalaiset liki kaikki