En ollut....
ajatuksistaan
vakuuttunut
Kepeästi
heiteltyjä
kipeitä
Hetken päästä
tuulen viemää

Huolestuneempi
Varautuneempi
olin noista
kalson lastuista
virran tuomista
Päivä päivältä
useampia
Huolestunut olin
noista virran
tuomista

Tuulen tuomasta

helpolla pääsin
Sen vei ensimmäinen
lumipyry pois
Helpotus se
oli mulle....
Yksi ruokittava
vähemmän oli mulla
Mitäs minä sen
rahoilla olisin
Löytyneet olisivat
kivijalasta vasta
aikain päästä
Kolkata ei ollut
tarvetta miestä
puoliksi jäätynyttä

Virran tuomia
lastuja enään
aniharvoin
Olikohan ottanut
jätepuun
energia käyttöön
Oikein piti
niitä mokomia
käydä kalson
kanssa tervehtimässä

Oikein kiukaan
oli muurannut ja
ulos vetäväksi
Poltti puita pesässään
Talvipäivänäkin
saattoi turkiksitta
istuskella
kiukaan edus penkillä
Palasivat kotiin
mokomat,,,,
Hetken heiluttelin
tapparaa

Nyt ei nuokaan
enään sotke
joilta lastut
alavirtaan solkenaan
Pitäisikös sitä

noutaa tänne
uudenlaisen
tulisijan viereen
vanha pesue....
Vai perustaisinkos
tänne vallan uuden
Olisinko siinäkin
uudenlainen ja
ennakkotapaus
Tuhat vuotta
myöhemmin
sanoivat sen olevan
Kahden asunnon loukku