No millekäs
Kenellekös ne
mokomat
liputtavat taas
No onhan tuo
hyvän näköinen
Puhdas hulmuava
ja tahraton
Siniristi lippu
No kenellekäs
millepäs ne nyt
Sibeliuksen Jannelle
Toivo Kärjelle ja
Suomalaiselle
musiikille

Ainut mitä minä
Finnlandia ja
Valse Trieste
Ne minä Sibeliuksen
Jannelta
Mutt kuinka paljon
olen saanutkaan
kuunneltavaa....
Toivo Kärjeltä
Virran Olalta
Bergstömin Harrylta
Runteen Ossilta
Kauko Käyhköltä
Vili Vesterinen
Matti Jurva
Esa Pakarinen ja
Rautavaaran Tapsa
On siinä listaa
Milloin kukakin
miltäkin kanavalta
pitkin päivää

Niin kauan kun
minun ei tarvitse
Eino Juhania tai
Jannea pitkin päivää
Pitäisivät taas
kulturellit Ellit
sataviisikymmentä
vuotta väliä
Nostaa taas se
sivistys päätään

Minä kun muistan että
Tuolla hyvällä
viisikymmen luvulla
Silloin kun vaarikin
oli nuori vielä
Epätoivoisesti etsin
Radio Luxenburgia
lyhyitten aaltojen
tarjonnasta

Sieltä sen löysin
jalkaani vipattavan
lantiotani keinuttavat
rytmiset kultajyvät
Liputtakoot vaan
Kunhan eivät sille
Naapurikaupungin
Jannelle
Eikä tiistai iltojen
helvetin tylsille
sinfonia konserteille
Yliopiston juhlasalista