Kait sitä vaari jo
siihen vaiheeseen
kirjoittamista
Vähintäänkin
kertaalleen
On
likapyykkini
lioteltu...
Hangattu nukalle
Kuivattu hyvin
Mankeloitu
Silitetty ja tärkatty
Uudelleen värkätty

Se lienee on
painosten ero
Korjaukset jo
toiseen painokseen
Kun älähdä ,,,
ei kukaan
Kalahda kivi ikkunaan
Tälläiseksikös
he  minua
Tällä on enään
kovin vähän
totuuden kanssa
mitään tekoa,,,,

Sitten joskus kun
avustettuna
neljäs korjattu painos
Sillä ei enään
en tuntenut sitä
omakseni
Ihmiset joita minun
sanottiin pitäneen
suuressa arvossa
Kerätty oli jonkin
vuoden Kuka kukin on
mekittyjen ihmisten
kantakirja luettelosta

He olivat minua vähän
vanhempia
kulahtaneempiä
ryppyisempiä
Kyllä minä sen että
mies runoilijan muusa
on rikas rakas ja
antelias,,,,
Mutta nuo runoilevia
akkoja palvovat
pojan klopit,,,
Pytty pääsä
silkkihuivi kaulassa
Monokkeli silmässä
Pieniä hentoja siroja
Väittivät että
lyhyt vetoisia,,,,,

Kait sitä vaari
siihen vaiheeseen
kirjoittamista
Kertaalleen on
Likapyykki lioteltu
Hangattu nukalle
Viruteltu  nostettu
narulle kuivattu
silitelty ja tärkätty
Uudelleen värkätty
Miten monta vuotta
siinä meni,,,,,

Että valkoista
tärkättyä
frakkipaitaa
en tarvitse kuin
linnan kutsuilla
Olen jo ollut niin
pitkään vapaa herra
työni suhteen
Että tuskin koskaan
saan pukeutua
kaiken varalta hankittuun
frakkipaitaan