Kuljettuani niin
pitkän matkan
Palannut olin
lähtöpaikkaani        

takaisin
Arvuuttelivat
keskenään
Kiertänyt olisinko
ison vai pienen
ympyrän
Minähän en
vastannut uteluihinsa
Olin vain kolme ja
puoli vuotta
Sörkassa istuskellut

Kujeskellut olin
levottomasti
aiemminkin....
Olivat kokeilleet
erilaisia palloja
lihallisessa jalassani
Miks eivät ....
kokeilleet niitä
Tuohon vasempaan
siihen puiseen
Istuttuani joskus
jopa eristyksissä
Kuljettuani useampia
lyhyempiä ja
pidempiä ympyröitä
Aiheutti paluuni aina
poliisille töitä

Olinhan nimekäs
Mutt isäni suku
että olisin ollut
toisen miehen töitä
Siksi kait olin

kotonani levoton
Tarjolla oli
mulle isäpuoli
ehdokkaita
kokonainen lauma 

Mutt yhdestäkään
ei ollut
Ainoat merkittävät
otsassaan kursittu
leimakirveen arpi
Kuljettuani isoja ja
pieniä ympyröitä
Aina tuli hetki
vetää henkeä
Ajaa pois ne kaikki
jota puhuivat
pahaa......
Tuntemattomasta isästäni






leimakirveen jä