Olin kuin olis joku
asia  minulle
yht äkkiä valjennut
Tästähän minä
keitän lihasoppaa
Käyn vain kipaisen
K - kaupasta
punakuorisia perunoita
porkkanoita
Reilut palat lanttua
selleriä ja
palsterakkaa
Kotohan ne löytyy
hyppysellinen
merisuolaa
kourallinen pippureita

Työjärjestys sehän
on sellainen tässä
Pitkään pidin
potkakiekkoa
porisemassa
Keräilin vaahtoja
kirkastin lientä
Suolaa ropsautin
sopivasti
Sitten siihen ne kaikki
juurekset pienen
pieniksi pilkottuina
Porisemaan jätin
Leikin mielessäni
pitokokkia

Muutaman punaisen
perunan
Kuorin tarkoin
Kahdeksaan osaan
mokomat lohkoin
Ropsautin kattilaan
Katsoin tarkoin
että porina jatkui
Lehden lukuun
keskityin sen jälkeen
Sitten mun piti
kypsiäkö perunat
josko.....
Otin virran pois
Maistoin ja
tarkistin suolat
Hautumaan jätin
hetkeks keitokseni
kannen alle

Nyt on mulla mukavaa
hyvä olla....
Keitto ruoka kun
sen tekee kunnolla
Huolellisesti pilkkoo
ja valmistelee
Kunhan sitä ei
luiruksi keittele
Hyvän mukavan olon
Vaarillekin takaa
myrsky päivänäkin
suomalainen arkiruoka