Olenhan tässä jo
koko ikäni
yrittänyt sitä
sosialisen asemani
nostamista
Pääsyä niin
sanottuihin
parempiin piireihin

Ilta Sanomista
Siitä Erkon lehdestä
Vaari sai sen
lyömättömän vinkin
Luin kerran
Tavasin uudestaan
Kolmannella
kerralla se
minulle selvis
Mitäänhän ei ole
HK:n Blöö eikä
kaljat Siwasta
Selkä suorana
pää pystyssä
Stocmannille lampsin

Havaita sain
joutuneeni heti
vartijoitten silmään
tikuks
Riittävästi söin
maistiasleikkeleitä
toimittajan laskuun
elintarvikkeessa
Mutt parempaan
tähtäilin
Kultaisen kellon
lahja osastolta
taskuuni kahmaisin

Ryhtini oikaisin
Kylmän pilkallisen
ilmeen otin
Seurailin asioita
varaspeilin kautta
Nenän varttani pitkin
ylimielisenä
pitkästyneenä
Tuosta minä kohta
nokka pystyssä
poistun talosta
Toiselle puolen
Mannerheimintietä
sivistyneesti

Parfyymit minä
parfymeriasta
Vanhat kenkäni
uusiin olin vaihtanut
jalkine osastolla
Jotain pientä
sieltä ja täältä
Attasea salkussani
sellaisetkin
Pienen pienet
narupöksyt stringit

Hyvinhän minä sieltä
vähin henkisin
vaurioin
Kukas minusta olis
Kun en puhua
osannut.....
Ruotsia venäjää
en saksaa ranskaa
enkä espanjaa
Vanha mies taskussani
kasa luottokortteja ja
tukku rahaa..
Huvittelin tekemällä
heräte ostoksia
Poistumalla herättämättä
turhaa huomiota...
En loikkinut salaa