Ennen tein
vallan toisin
Luotin siihen
ajatus on
Miete valmiina
miehen päässä
Koko matkan
toistin selitystä
Kotiin päästessäni
olin jo unohtanut
ajatukseni trimmatun

Ajatus olkoon
sille sinisilmäiselle
sievä ja soma
Selittää mun
kait kotona piti
Mikä minut niin
pitkäks aikaa
viereen sen
litraisen kolpakon
Kultturia se oli
Sanomani piti
Kuivakurkkuinen
runoilija olin
Sanoissani löyhä
helvetin köyhä

Tallustellessani
löyhään lumeen
tuossa holtittomasti
horjahdin
Keräämään tulivat
kultturellien kerääjät
Eihän tuo meille
Maijaan laittakaa
Virkoaa varmasti
runovaari kun
eukkonsa tulee
laitokselta hakemaan

Pomppasin pystyyn
kuin sähköiskun
oisin saanut
Sanoin olen jo
vanha ja kokenut
Antakaan mun vain
ihan omin päin
taluttamatta
kotiini mennä
Anteeksi että....
Mutta kun tuo
kulkutieni on
vieläkin auraamatta
liukas ja luminen
Voisittekkos kuljettaa
muutaman korttelin
verran
Ansioitunutta
veronmaksajaa