Missä mielessä
Millaisella......
kiireellä
Ahneusko se vie
osuvuuden
kielestä
Liian paljon
liian nopeasti
Joskus jopa turhan
myötäsukaisesti
Kun kirjoitan
kansasta
vasta hankaisesti
Väärät ihmiset
ovat innostuneet
isänmaasta

Kun paikalla on
vain.....
kaksi suomalaista
Hyvä on paikka
suomia kaveriakin
poissa olevana
Aihekin....
Se määräytyy sen
joukosta
puuttuvan mukaan

Ainahan se toimii
Niin kauan pirun
hyvin......
Kulkeudu ei tieto
poissa olevalle
korviin kovin äkin
Pahin on tilanne
kun nousuhumalassa
paikalla on
kaikki kolme
pyhäpäivän aattona
Henkeä nostattamassa
perinteiseen juhlaan

Mikäs se on taas
Valittu aihe
helvetin äänekäs
Minä olen paras
Minä olen kestävin
Katsokaas nyt
Verratkaas vähän
Minulla tämä on
kaikkein kookkain
paksuin ja pisin

Oli sulla sitten
millainen vaan
Vakavasti vetoamme
jos on sulle
henkes kallis.....
Jätä nyt ainakin
nuo meidän muijat
omaan rauhaan
Vaikka hänellä oli
meistä suuri ego
Mokomakin Kultamuna