Kolmeen
kysymykseen
Niihin olen
aikuisen ikäni
rehellistä
vastausta
odotellut
Kolmeen
kysymättömään
Niihin ei
itsetuntoni
vieläkään
ole riittänyt

Olis ollut monta
tilaisuutta
Kiitosta saada
hyvin tehdystä
miehen työstä
Aina sitä niistä
kehuitta ja
kiitoksitta

Omaan suuntaan
ainakin toinen
Ellei sitten vähän
luimistellen
molemmat
Lempemme pesään
jäänyt kumpikaan

Olen sitä joskus
Se komein
kukko
joukossa ollut
Kanaset on
tulleet olleet ja
menneet
Autuaina jo
aamuyön unensa
Katselevat
orsillaan turvallisesti
makeita unia

Minä olen se
tarhan komein
suuri kokoisin
Minä vain lainaan
En ole liian kiivas
Liian isolla
voimalla
Minä olen sen

Saanut huomata
että jos kun ja niin


Kiirehtimättä
hosumatta
höpöttämällä
hellyydellä
hellyydellä
hellyydellä
Kiekaistahan minun
jo pitäis
Aurinko nousee
Helttani on
riipuksissa
Minua niin väsyttää