Kuunneltuani
kokonaisen
tunnin vaiti
Olin niin hiljainen
vaaitonainen
mies......
Opetuksensa
vanhan kertausta
Eikä minulle
mitään uutta
Opiks otettavaa

Oltuani tunnin
vaitonainen
hiljainen mies
Takarivissä
istuin vain hiljaa
Katselin ikkunasta
Miten tuuli
huojutti jo
kypsää viljaa

Hedelmätöntä oli
pakaroitani
rasitti tämä
Puheenvuoroton
vuoropuhelu
Uskoi  asiaansa
Koetti minuakin
erilaisuuttani
sietämätön
käännyttää
Viiden minuutin
päästä
Minullakin on
lakisääteinen
pakollinen
tupakkatauko

Keskustelusta
siitähän ei
vuoropuhelua
Kovin oli hän
tohkeissaan
Ainut asia josta
olin hänelle kade
Tuollaista
itsevarmuutta vain
palkkatyössäni
aikanaan

Tämähän on
se vanha
tuttu juttu
Minä olin liian
innokas
asianharrastaja
hän leipäpappi
osaamattomien
edusmies
Minä olisin vain
vähän halunnut
uskoani puhdistaa