Hymyili mulle taas
pelihimoiselle
Rouva Fortuna
Kolikkoja vain kaks
oli taskuni pohjalle
jäänyt mulle
Mitä sitä saada vois
vanha mies
kahdella
yhden euron kolikolla

Morjenstamassa
ajattelin Potin
hymy huulista
vaaleaverikköä
käväistä
Nousi mieleni
hymähti niin
somasti
Tervehti niin nätisti
vanhaa miestä
kaatosadetta sisään
paennutta

Tunnin minä siinä
pienimmällä
panoksella
onneani koettelin
Kympin olin näytölle
siinä ajassa
Ajattelin että
kotiin lähden
Mutt vielä puuttui
kaks euronen kahden
Marlboro askin
hinnasta

Ajattelin että koto
kautta ja
kymppiä polvillani
anelen
Herran jestas
Kerran vielä napautin
Siinähän ne
Viisi kakkosta
Villisti se hyrisi
pelikone

Vaihdoin siinä
kolikoita seteleiksi
Kourassani nyt
kaksi kakskymppistä
ja vähän kolikoita
Eroon aioin niistä
Lihoaisko taas
viereinen vehje
Eurolle satsasin
katsoin pelin
ja saman tein
kolmasti peräkkäin
Neloset yseistä
akoista ja ässistä


Kerran vielä
neljä nelosta
Miten minä tämän
emännälle selitän
Minulla on rahaa
palatessani lähtöä
paljon enemmän
Tupakkaakin viikoks
Tälläistäkös se on
hyvä elämä
Kun koko naamallaan
ruova Fortuna hymyilee