Jos jokin laki
on minua vastaan
Vetoan tosi asioihin
Jos tosi asiat ovat
minua vastaan
Vetoan lakiin
Jos laki ja tosi asiat
ovat minua vastaan
Huudan niin kovaa
etteivät voi olla
tarpeitani huomioimatta

Jos joku esittää
marttyyria ja
sanoo kärsineensä
toimistani
Jos vielä on yritykses
henkitoreissa
Voit toki turvautua
lakimiehiis tai
valtakunnansovittelijaan

Ellet siitä löydä
uutta polun päätä
Ole hyvä ja esitä
hintatoivomukses
elämän työstäs

Jos yllättää mutt
pankkinijohtaja joskus
Ettei tänne enään
senttiäkään mahdu
Teen sellaisen
laajamittaisen
tarjouksen kaikista
hylkymaista savikoista
Ostan kaiken
mitä on ostettavissa
Toimin siten että
Hetken päästä on
koko helvetin savikko
kaavoitettu
teollisuusalueeksi

Jos joku laki on
minua vastaan
Ryhdyn kapinalliseksi
Jos tosi asioista joku
lyö kiertämättömän kasan
neuvottelupöytään
Sanon että ostan
koko kasan
Osoitan sen kivien ja
muun kovan jätteen
kaatopaikaksi
Viiden vuoden päästä
myyn sen isolla voitolla
perustamalleni
yritykselle.....

Sen jälkeen teen
tonttipulasta kärsivän
Keravankaupungin
kanssa kaupat

Minä olen se josta
vain k.ja y. näkyy
kauppakirjassa