Kinkku on
kinkku oli
kinkku meni
Hyvä se oli
Mutt mitä minä
antaisinkaan nyt
pienestä pätkästä
hyvää
laadukasta
lenkkimakkaraa

Joulu oli
joulu meni
lahjat vaihdettiin
Nyt sitä tässä
ihmettelen
Mitä minä näillä
neljällä kirjalla
saman tekijän
saman nimisillä

On ne tainneet
tyrkyllä
olla
esillä Infossa
Maarit Tyrkkö hyvin
Yhtä olen tässä
kuin aloitellut
Koettanut löytää
paljastuksia
sensaatiomaisia
Sellaisista kun
puhuttavan
olen kuullut

Sata sivua olen
yhtä niistä
Parinkymmenen
sivun annoksina
Odottanut jotain
sellaista jolla
maineensa olis
pelastaa voinut
mahti sonni
Sellaista jolla
tyrkky vois todistaa
olleensa hyödyksi
Miehisen miehen
rapistuvalle maineelle

Olishan ne nyt
jotain muuta voineet
poikani....
Vanhenevalle
isälleen ostaa
Mutt se että neljä
Tyrkkoä on
vaarille tyrkyllä
Kyllä kait ne viikolla
vaihtavat kolme Tyrkköä
kolmeen Outsideriin