Kaikki minun....
poikani
viettävät tätä
Pyh... miesten
päiviä jossakin
joillakin
joittenkin maalla
mökeillä

Kaikki minun
poikani
voinevat kaikki
kaiken
kaikkiaan hyvin
Eivät aikaan
kinaa saaneet
riidalla rikkoneet
luonnon rauhaa

Kukaan ei vielä
ole minulle
soitellut....
Viinat on loppu
Isot veljet kiusaa
pistopuhein
Syrjivät kohtelevat
vallan väärin
Kukaan ei vielä
tarvinnut opastusta
lohdutuksen sanaa

Kaikki minun
urheilulliset
pelaamaan kykenevät
pojanpoikani
Hänellä sitä
tänään on
syksyn viimeinen
Keravan keinonurmella
jalkapallo turnaus
Sinnehän minä
jos aurinko vielä
iltapäivälläkin
jaksaa paistaa pahoille
ja hyvin pahoille

Nyt kun on
kotiturnaus taas
Vaari saa vapaasti
tuomarille huudella
omia huomioitaan
Ilman et vaari
suojakseen tarttis
poliisi vartiota
kentältä poistuttaessa
Kukaan sitä vaarin
huutelua.....
Vastustajan valmentajaa
lukuunottamatta
Pyh. miesten päivänä
ottanut niin vakavasti