Voisikos joku
jostakin

osoittaa mulle
Varjoisen

Hiljaisen paikan
Jossa vielä
tämän päivän
levollinen
voisin olla

Voisikos sen
jostakin joku
osoittaa mulle
paikan jossa
jakamattoman
suosion saisin
omassa elämässäni
sivuosaa taiten
näyttelemällä
Sellaista jossa
vaatimattomuuden
esittäminen ei
luontaisia kykyjäni
rajoittaisi

Ennenhän minä
Mitäs mulle
Taitaa sellainen olla
turha toimi
osaavalle
Joku innokas
valitkaa tilalleni
Sen lainen jolta
ei heti lopu
Näkemys kokemus
kyky ei.....
kansalaiskunto

Voisikos se vielä
hiljainen
varjoinen paikka
jossakin olla
Jossa olis kylmä tila
muutamalle
kaljapullolleni
Kunnon hiillos
vanhan herkuille
makupaloille
vanhan halstarissa

Tänään tässä jo
nauttinut olen
muutaman pullollisen
jonkusen tunnin
auringossa
lämmennyttä kaljaa
Hiiltyneitä ja
mustaks palaneita
halstrilta
Mikään ei voi olla
tätä parempaa
Vasta nostettuja
uusia perunoita
Möykky voita
ja tirisevää nokikalaa
rannan ahvenista
Avaan varoen
hapansilakkatölkin
hyvin varovasti