Vietin viemänä
niinkös he
kait ajattelemattomat
Sellaisesta
olen
sen aikaisesta
ajattelusta tulos
Rintamilla ne olin
sen aikaiset
kunnon miehet
Siksi kait ei
minustakaa
n tullut
sota
orpoa.......

Tädistäni oli
epävirallinen
tieto mulla
Mutt isästäni ei
sanallaka
an kukaan
Ruokkorahoja
äitini minut joskus
suittuna laittoi
hakemaan....
Ebet Lehtiseltä
siltä lastenvalvojalta

Sen minä sitten
aikojen saatossa
jostakin joskus
Ett jotain parempaa
hommaa isäni VR:n
konepajalla teki
Tärkeitä asioita
siihen aikaan mies
hoiti varmaan
huippusorvari ja
pääluottamusmies
Äitini kiellon vuoks
en tullut yhteyttä
ottaneeksi

Olihan mulla jo oma
urani nousussa
Vaimon kanssa me
Munkkiniemessä
pikku pesässämme
kotileikeissä
Elämä hymyili oli
perhe kasvussa
Tärkeitä taimihan me
herraimme tarhoissa
Sitten sen sain päähäni
Epäilyksen siitä
että oliskos se
isäni sittenkään
sellainen hunsvotti

Otin ja soitin.......
työpaikalleen
Sanoivat sen olevan
valiokuntansa
istunnossa.......
Ennen täysituntoa
työpaikalleen palaavan
Virkapaikallani soi
vaativasti puhelin
Sanoi saaneensa
soitto pyynnön
asiaani kuivasti kyseli

No minähän olen
se ja se
Hänen ja sinun poika
niin kuulemistani
puheista oletan
Haluaisin
tässä
lähi aikoina isäni tavata
Paikan ja ajan saat
itse valita
.....
Minun kun nykyään
Minulla on valta
omia
aikojani
tarpeitteni ja halujeni
mukaan muuttaa