Uskossani olen
aina ollut
horjuva epäilevä
Uskon veljieni
harhaoppisena
hylkimä
En niinkään
uusia aatteita
torjuva
Uteliaisuua ja
mielenmaltti
Eihän minun muuta
ole tarvinnut
Vain hiljaa sivusta
kuunnellut

Uskossani olen
aina ollut
selvinpäinkin
horjuva
Kaikissa piireissä
haistellut
tuulen suuntaa
Helpoimmalla
heidän kanssaan
joiden mieli oli
heti avoiimesti
utelias

Antoivat kaikkensa
tietonsa
Henkisen sisältönsä
pulputtamalla
Eivät tuoksahtaneet
jokisuun naisten
tavoin savu- eivätkä
tuoreelle kalalle
Enhän minä
asioitaan nuuskinut
Vain hiljaa.....
vaiti kuuntelin kuin
rapu merrassa

Uskossani olen
aina ollut......
horjuva
Este on minulle
saarnamies
synnin torjuja
Voisikos sitä

rehellinen mies
sellaisen seurassa
Horjuvan uskon
varassa
Voisinkohan sinun
uskosi varassa...
Horjuva mies
omassa uskossaan
niin heikko

Uskonsisartesi
seurassa yhdessä
uskossa iloita