Minä niin niin.....
Kesken jäi

ajatukseni
Minunhan siitä
piti mieleni
pahoittaa
Enhän minä
sitä ehtinyt
Siinä minä
seisoskelin kuin
hiidenkivellä
akkain sättimä

Minä niin niin.....
Miksi minä sitä
jäin pohtimaan
Uskallanko enään
siihen joukkoon
mennä ollenkaaan
Seisomaan
ukko rukka kuin
hiidenkivellä
tietyt veljekset
Impivaarasta aikoinaan

 

Kovin olis ollut
meno vaisua
Puhe kait
akkain mieleistä
hiljaista
niin vienoa
Mutt harrastamaan
ryhtyivät
vanhan miehen
suoranaista vainoa

Katsoin parhaakseni
avata tämän
hampaattoman

suuren suuni
Murahdin ja

urahdin
Viimeksi heistä
Satakunnan Sanomista
luin akoista
Karhun kaatoon

virallista lupaa
kertoivat hakevansa


Kyllä minä sentään
liian suuri uskon
olevani tuollaisten
saaliiksi
Eikä minun tarvitse
lätinöistään
mieltäni pahoittaa
Minähän vaan
oman mieleni mukaan
Tolkuttomasta

yritän mieleistäni
tolkullista